Handelsbetingelser
Copenhagen Bamboo ApS – Islevdalvej 148 – 2610 Rødovre
Copenhagenbamboo.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og Klarna. Vi tager ikke kortgebyrer. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.
Copenhagenbamboo.dk bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
LEVERING
Alle ordrer lagt inden kl. 12 bliver forsøgt sendt samme dag. Copenhagenbamboo.dk leverer på alle hverdage indenfor 1-2 dage.
FRAGT PRISER
GLS Pakkeshop – Hent selv i pakkeshop
00,00 dkk ved køb over 499 dkk
49,00 dkk ved køb under 499 dkk
GLS – Levering til privat adresse samt erhvervsadresse
59,00 dkk
Vi leverer kun inden for Danmarks grænser. Ønsker man at vi leverer uden for Danmark så kontakt os venligst på kundeservice@copenhagenbamboo.dk.
AFHENT I WEBSHOP
Vi har lukket for afhent i webshop, da vi er flyttet og det på den nye adresse ikke vil være muligt for kunder at komme ind.
UAFHENTEDE PAKKER
Når din pakker bliver leveret hos en GLS pakkeshop har du 7 kalenderdage til at afhente pakken, inden den bliver sendt retur til os. Når vi modtager din uafhentede pakke, vil vi forsøge at kontakte dig for at høre om der er tale om en fortrydelse. Kan vi ikke få kontakt, forbeholder vi os retten til at annullere ordren og sætte betalingen for varerne retur på din konto, ekskl. returfragten som vi bliver pålagt af GLS ved denne returnering. Ønsker du fortsat varerne bedes du lægge en ny ordre.
IKKE HJEMME TIL AT HENTE DIN PAKKE
Det er ikke muligt at få udskudt forsendelse af ordrer. Hvis man ikke er hjemme til at modtage/afhente pakker og pakken kommer uafhentet retur, vil man blive opkrævet prisen
for den reelle returfragt samt fragt for eventuel ny forsendelse, hvis man ønsker pakken gensendt.
Vi opfordrer til kun at handle i webshoppen når man er sikker på at man er hjemme til at modtage pakken, eller kan få nogen til at hente pakken for én.
KORTBETALING
Du kan betale med MobilePAy, Visa, Mastercard og Klarna. Der vil ikke blive tilføjet betalingsafgifter.
Vi accepterer betaling med Anyday.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.
BESTILLING
For at fortage et køb hos os, skal du igennem 5 trin:
1. Find den eller de varer du ønsker, og læg dem i indkøbskurven. Gå herefter til kassen
2. Godkend vores handelsebetingelser
3. Indtast dine personlige oplysninger
4. Vælg forsendelses- og betalingsmetode
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden, og godkend købet
Når du bestiller hos os behøver du ikke en bruger eller et login.
Din ordrebekræftelse og faktura sendes til dig pr. email. I mailen med fakturaen finder du et link til at spore din pakke.
Alle priser som fremgår vi vores webshop er inkl. 25% moms.
Hos Copenhagenbamboo.dk kan du bestille varer varer via vores webshop. Hvis du har spørgsmål til varer som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os. Udvalget i vores showroom er det samme som i vores webshop.
Det er muligt at se tidligere ordrer på vores webshop, hvis du tidligere har oprettet en bruger. Hvis du ikke har en bruger og gerne vil have en ordrebekræftelse eller faktura tilsendt bedes du kontakte os på kundeservice@copenhagenbamboo.dk
MINDREÅRIGE
Copenhagenbamboo.dk indgår ikke handler med mindreårige (under 18år) uden samtykke fra en forældre eller myndighedshaver. Hvis du er forældre og mistænker at dit mindreårige barn har udleveret personlige oplysninger til os, bedes du kontakte os omgående.
Hvis vi mistænker at vi har modtaget personlige oplysninger fra en mindreårig uden forældrenes tilladelse sletter vi straks disse oplysninger fra vores servere.
PRODUKTER OG SAMLEDE OMKOSTNINGER
Der findes ikke nogen øvre grænse for ordreværdi når du handler hos copenhagenbamboo.dk.
Når du placerer en ordre hos bambustøj.dk modtager du en ordrebekræftelse pr. e-mail; denne e-mail er blot en bekræftelse af din ordre og ikke en godkendelse. Når du placerer en ordre indgås først en bindende købsaftale når du modtager en leveringsbekræftelse.
REKLAMATIONSRET
Når du handler hos os som forbruger gælder købelovens regler for varekøb.
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet.
HVAD ER IKKE EN REKLAMATION
Det betragtes ikke som en reklamation hvis fejlen skyldes forkert brug af varen (forkert vask eller behandling) eller hvis du “hænger” i noget som forårsager en løbefejl, et hul, en revne eller lignende.
Det betragtes heller ikke som en reklamation, hvis der er tale om fejl opstået ved almindeligt slid eller hvis varen har været udsat for en større fysisk belastning, end man kan forvente at en sådan vare kan holde til.
At emballagen har fået nogle knubs i fragten - dette kan desværre ikke undgås.
At du ikke modtager tøjet i originalemballage - dette skyldes at andre kunder ikke har passet ordentlig på emballagen da de modtog, prøvede tøjet og sendte det retur. Vi har derfor set os nødsaget til at pakke tøjet om i en ny plastikemballage.
I nogle tilfælde skal vi have varen sendt til os, men i første omgang bedes du sende os et billede af varen sammen med en beskrivelse af fejlen i en mail til kundeservice@copenhagenbamboo.dk. Når i modtager billedet tager vi stilling til reklamationen og hvorvidt vi ønsker varen tilsendt. Skal varen sendes til os sender vi et fragtbrev til dig pr. mail.
REKLAMATION AF STRØMPER
Det er meget forskelligt hvor længe strømper holder, da mange forskellige faktorer spiller ind, men i gennemsnit bør et par strømper holde mindst 4 måneder. Læs mere om pleje og vedligeholdelse her.
KONTAKT OS INDEN DU SENDER VAREN RETUR
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Bambustøj.dk vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang, såfremt reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
VED RETURNERING
Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:
Copenhagen Bamboo ApS
Islevdalvej 148
2610 Rødovre
CVR: 38016687
+45 71 99 24 66
kundeservice@copenhagenbamboo.dk
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Inden du sender varen(e) retur bedes du oprette din retur her.
Når du returnerer varen bedes du vedlægge en detlajeret beskrivelse af problemet.
REFUSION
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.
FORTRYDELSESRET
Til forbrugere gives der 90 dages fuld fortrydelsesret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 90 efter modtagelse og vi anbefaler at følge anvisninger her. Eller ved at sende en mail til kundeservice@copenhagenbamboo.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Du kan kun returnere ikke ombytte dem.
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Det er gratis at sende varer retur hos bambustøj.dk, hvis du benytter vores returportal, ellers skal du selv betale for at pakken returneres. Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten, så sørg for at pakke dem forsvarligt.
Følg anvisningerne her for at returnere varer.
FORTRYDELSE AF EN DEL AF KØBET
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
BEMÆRK! at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Hvis du har købt en vare med flere dele i en æske (f.eks. 2-pak, 5-pak el.lign), er det ikke muligt kun at sende en del af indholdet retur - hvis du ønsker refundering skal alle varerne i æsken returneres.
Hvis du har købt f.eks. et homewearsæt eller et joggingsæt og sender kun den ene del retur, vil der ikke ske en 100% refundering af den vare. Dette er fordi sættet er købt med 20% rabat, og den rabat bortfalder på den vare du beholder, som derfor kommer til at koste fuld pris.
VARENS OG EMBALLAGENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Ligeledes bedes emballagen være af en sådan stand ved returnering at varen kan sælges videre til en anden kunde. Emballagen må gerne have været åbnet, så man kan prøve tøjet, men den må ikke være ødelagt.
Emballagen kan have fået nogle knubs i fragten, det er helt ok, men emballagen må ikke bruges som fragtemballage - sørg altid for at pakke dine returvarer forsvarligt ind.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Følg anvisningerne her for at returnere varer.
Varen sendes til:
Copenhagen Bamboo ApS
Islevdalvej 148
2610 Rødovre
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på kundeservice@copenhagenbamboo.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning Nævnenes Hus -Toldboden 2 - 8800 Viborg
Link: https://naevneneshus.dk/
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores
E-mail adresse: hello@copenhagenbamboo.com
PRICERUNNER
Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster intet for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.
Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien.
Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for en time efter dit køb. At blive medlem koster intet og tager mindre end tre minutter! Bliv gratis medlem på PriceRunner
Hvis du ønsker, at dit køb skal sikres gennem Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig personligt. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er beskadiget, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.
Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. Købsgarantien inkluderer altså ikke erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.
Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige betingelser for Købsgarantien.
Købsgarantien har til formål at gøre forbrugere, som handler på nettet, mere trygge. Vi er glade for at være en af de udvalgte butikker, der er omfattet af garantien. På PriceRunners hjemmeside vises sådanne butikker med Købsgaranti-symbolet ud for deres navn.
PERSONDATAPOLITIK
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Copenhagen Bamboo ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på copenhagenbamboo.dk er Copenhagen Bamboo ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.
Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@copenhagenbamboo.dk
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og
returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Enwebshop.dk
Adresse
Postnr. og by
e-mail: xxx@xxx.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten
gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den:
_______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse:
___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis
formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 19.09-2023